Smart girls read

Posted: Februarie 6, 2010 in books

Am mostenit de la mama pasiunea pentru citit,acasa mama are o biblioteca cat un perete,plina cu carti cumparate din bani putini,stransi de ea in tinerete,in vremurile acelea cand  erau interzise o multime de lucruri,cand gandurile nu putea fi asternute pe o pagina goala cu atata usurinta. Mama iubeste cartile,chiar si dupa atatia ani se afla intr-o stare foarte buna datorita faptului ca mama le sterge cu atata grija in fiecare sambata,fara sa oboseasca si petrece cateva ore bune facand asta.

Cartile au fost copiii mamei pana am aparut eu pe lume.Mama m-a invatat de mica valoarea inestimabila a unei carti,miile de cuvinte asteternute pe o pagina nascute dintr-o minte luminata a vreunui scriitor.Si eu am iubit si iubesc cartile desi astazi nu le mai cumpar dintr-o librarie ci le comand online.O carte veche are un miros aparte…o carte nu oboseste niciodata desi ne poarta prin cele mai minunate tinuturi,o carte nu ne condamna,ca dupa ce o citim o uitam intr-un raft de biblioteca. Din pacate,astazi,suntem ocupati cu diferite lucruri si foarte putini dintre noi citim,foarte putini pretuiesc valoarea unei carti. In prezent este la moda televizorul „minunea noastra cea de toate zilele” care naste si creste monstri,exemplele de azi nu sunt personaje din carti ci personaje „mondene”,precum Moni,Blonda lui Bote si restul divelor autohtone siliconate. Am citit carti de toate genurile de la romanele de dragoste siropoase ale lui Sandra Brown,Sidney Sheldon,Nicholas Sparks pana la cartile horror ale lui John Saul si Anne Rice.

Recent am fost intrebata de o colega de facultate ce carti mi-au placut cel mai mult,i-am raspuns ca daca ar fi sa le insir pe toate nu mi-ar ajunge 24 de ore. Intrebarea ei m-a pus pe ganduri asa ca in randurile de mai jos voi incerca sa infatisez cartile care mi-au placut cel mai mult si cele care au ajuns la sufletul meu si carora le-am daruit timp,cele care au avut un loc onorabil in geanta mea in momentul citirii si cele care mi-au vegheat noaptea somnul de pe noptiera:

Paulo Coelho – 11 minute

Romanul „Unsprezece minute este povestea Mariei, o fata dintr-un sat brazilian, ale carei prime intilniri inocente cu dragostea o lasa cu inima frinta. La o virsta frageda, ea se convinge ca nu va gasi niciodata dragostea adevarata, crezind in schimb ca „dragostea este un lucru cumplit care te face sa suferi…”

O intilnire intimplatoare in Rio de Janeiro o face sa plece la Geneva, unde viseaza sa gaseasca faima si bogatie, dar sfirseste in strada, ca prostituata. In Geneva, Maria se indeparteaza tot mai mult de dragoste, devenind tot mai fascinata de sex. In cele din urma, conceptia ei lipsita de speranta despre dragoste este pusa la incercare cand cunoaste un tinar si chipes pictor. In aceasta odisee a descoperirii de sine, Maria are de ales intre a urma o cale a intunericului – placerea sexuala de dragul placerii sexuale – sau a risca totul pentru a-si gasi „lumina launtrica” si posibilitatea sexului sacru, a sexului in contextul dragostei. In acest palpitant si indraznet roman, Paulo Coelho analizeaza cu sensibilitate natura spirituala a sexului si a dragostei si ne invita sa ne confruntam cu propriile prejudecati, cu propriii demoni, sa ne aflam propria „lumina launtrica”.

Alice Nastase – Noi suntem zeite

„Noi suntem zeite – Carte Postala” de Alice Nastase este un roman epistolar, un roman de dragoste care reflecta conditia chinuita a femeii cautatoare de iubire in lumea in care traim. Romanul este structurat pe sapte capitole, trei dintre ele continand scrisori de dragoste, avand ca destinatari directi pe protagonistii povestilor de iubire evocate in roman, iar celelalte patru capitole fiind alcatuite dintr-o insiruire de scrisori catre Simona, cea mai buna prietena, martorul existentei neprefacute a autoarei, care traieste intr-o alta tara, in Canada. Frumusetea romanului vine din stilul emotionant si foarte onest de a scrie despre dragoste al lui Alice Nastase – stil consacrat in editorialele din revista Tango- , din puterea de a observa si de a lua in discutie aspecte pe care, in general, femeile le intalnesc in existenta lor, dar, din pudoare, nu discuta despre ele: dorinta barbatilor de a tine ei sub control evolutia relatiei, apucatura masculina de a colectiona istorii de amor, fara sa-si asume responsabilitati in iubire, obiceiul tot mai frecvent intalnit al barbatilor de a trai in concubinaj cu cineva, dar de a declara ca sunt liberi, necasatoriti, si de a se lansa si in alte relatii paralele.“Am căutat alte şi alte senzaţii. Am fugit de acasă pretinzând libertate. Am sărutat fără noimă. Am îmbrăţişat fără rost. Dar m-am întors, de fiecare dată, spăşită, la cel pe care îl iubeam. “Alice Năstase.

Stephenie Meyer

Seria Amurg<Amurg,Luna noua,Eclipsa,Zori de zi>

Eu ador povestile cu vampiri si povestea dintre Bella si Edaward m-a fascinat.Isabella Swan nu are parte de prea multa distractie de cand s-a mutat din insorita Arizona in Forks, un orasel in care ploua mai tot timpul. Dar cand se indragosteste de chipesul si misteriosul Edward Cullen, despre care colegii spun ca ar fi… vampir, viata ei ia o intorsatura total neasteptata! Edward este la randul lui atras de Bella, dar si de mirosul sangelui ei, asa ca fiecare apropiere de iubita lui e in acelasi timp o placere si un chin teribil…daca Edward isi pierde capul pentru o clipa, Bella isi pierde viata…


Mihaela Radulescu – Niste raspunsuri

„Placerea mea cea mai mare cind calatoream cu trenul —si am facut naveta niste ani de zile pe ruta Piatra Neamt-Bucuresti —era sa suflu pe geam pina se abureste si sa-mi desenez barbatul pe care-l voi iubi, casa in care vom locui, aripile cu care voi zbura… Emotia mea cea mai profunda azi e sa simt ca traiesc secvente din geamul aburit pe care degetul desena dorinte, nestiind ca pune intrebari…Cititorilor mei inteligenti, cu drag, Mihaela”

Candace Bushnell – Totul despre sex

Candace Bushnell ne introduce intr-o lume in care intamplarile – uneori socante si deseori ilare – din viata sociala si personala a newyorkezilor privilegiati sunt expuse cu ironie si umor de o adevarata cunoscatoare. Faceti cunostinta cu frumoasa Carrie, tanara si sofisticata scriitoare, care cauta dragostea in cele mai nepotrivite locuri… cu Mr. Big, omul de afaceri care trece cu nepasare de la o relatie la alta… cu Samantha Jones, „femeia testosteron”, care se foloseste de sex la fel ca un barbat…

Lauren Weisberger – Diavolul se imbraca de la Prada

„Diavolul se imbraca de la Prada este o carte de un comic nebun. Si, mai ales, plina de birfe si de mondenitati!” (Publishers Weekly). Andrea Sachs, eroina cartii, o tinara din provincie, proaspata absolventa a uneia dintre marile universitati de pe Coasta de Est, obtine in chip nesperat slujba la care viseaza milioane de fete: asistenta a Mirandei Priestly, editoare de succes a revistei Runway. Desi, la inceput, crede ca a ajuns in raiul celebritatilor, printre pantofi si posete Prada, Armani sau Versace, Andrea isi da repede seama ca sefa ei este diavolul in persoana. Terorizata de ordinele acesteia tipate prin telefon la orice ora din zi si din noapte, Andrea incepe sa se intrebe daca slujba mult rivnita nu va sfirsi prin a o ucide. In eventualitatea in care va supravietui, Andrea trebuie sa se hotarasca daca merita sa-si vinda sufletul.

Cella Serghi – Panza de paianjen

Cella Serghi este Margaret Mitchell a noastra. Aceeaşi forta epica, aceeasi curgere a personajului, acelasi tip de feminitate care lupta si trebuie sa invinga. Cine nu îşi aminteşte ultima pagină din Pe aripile vântului, cator cititoare nu le-a slujit drept suport, drept lecţie de viaţă? Un feminism cald care e mai mult un fel de solidaritate feminină…Naturaleţea, spontaneitatea scriiturii, conturarea personajului principal, atât de sincer şi de cuceritor, capacitatea de-a face cititorul să viseze şi, nu în ultimă instanţă, succesul de public pentru o carte de dragoste, toate acestea înseamnă că avem de a face cu o carte de referinţă.

Vera Ion – Control alt delete

Abordează un subiect extrem de mediatizat în ultima vreme: rata copiilor abandonaţi de către părinţii care pleacă la muncă în străinătate.

Cartea şi filmul Weekend cu mama explorează două universuri sufocante, din care evadarea este de multe ori imposibilă: lumea familiilor destramate, în care violenţa psihică ia locul afecţiunii, şi lumea consumatorilor de droguri.


Fluturii citesc …


Comentarii
  1. Cateva recomandari desi este posibil sa le fi citit deja :

    the stars shine down – Sidney Sheldon
    parfumul – Patrick Suskind
    si .. incearca si Eclisiastul imparatului Solomon – nu in zadar a fost cel mai intelept om

  2. alessya20 spune:

    multumesc pentru recomandari 🙂

  3. ellea spune:

    Ador „Torente” de Marie-Anne Desmarest.
    Sau „Regina Margot” de Alexandre Dumas.
    :X

  4. sakhet spune:

    „Idiotul”, „Crima si pedeapsa” – Dostoievski.
    „Labirintul” – Kate Mosse.
    Mai sunt. Niciodata nu voi citi suficient de mult. Si daca stau bine sa ma gandesc, eu nu am o carte preferata. Fiecare carte pe care o citesc e preferata mea. Imi plac la nebunie autorii rusi. Dar imi plac cartile in general.. Fara preferinte:)

  5. Agarttha spune:

    Merci. 🙂

    Cam noi, cartile astea.
    Singura – a lui Coelho, pe care am citit-o (parca-i scrisa pentru mine), iar Cella Serghi este o minunatie.

  6. sinsdesign spune:

    Cat de frumos ai scris despre carti! Imi aduc aminte si eu de biblioteca de acasa pe care o devoram in fiecare sapatama! Mama nu le curata asa de des dar mie imi placea sa gasesc putin praf in ele alaturi de paginile ingalbenite de anii in care au fost citite si povestite. Nu apuc sa mai citesc asa cum obisnuiam. Acum imi este un dor nespus sa mai citesc macar cateva pagini. Ma bucur ca am timp destul sa ii citesc copilului meu basme .. tot este ceva 🙂

  7. Lecsya spune:

    Da, Cella Serghi. Imi aminteste de noptile de vara, in care ieseam in parc si citeam la lumina felinarului. M-a captivat si mi-a placut tare mult povestea Dianei.

  8. Jad. spune:

    Mama :X Unde m-ai gasit? Imi place mult blogul tau. Ma bucur sa descopar atatea sugestii de carti, numai timpul lipseste uneori. Plus ca, o citesc cu mare drag pe Alice Nastase, chiar acum zilele astea in „Care pe care. Femei si barbati” scrisa impreuna cu Aurora Liiceanu.

  9. Bogdan spune:

    unele dintre ele sunt carti destul de grele, dar daca le-ai citit si le-a i inteles, bravo tie

  10. Nikole spune:

    Cu adevarat interesante cartile de mai sus. Recomand si Eseu despre orbire-Jose Saramago si Calatoria oamenilor cartii- Olga Tokarczuk.Si felicitari ptr blog.

  11. margaretmaya spune:

    se pare ca citesti mai mult bestseller, dar literatura e mult mai vasta …. si cartile vechii precum „idiotul” dostoievski, sau „adio arme” hemingway, sau „mizerabili” victor hugo sau multe dar foarte multe altele, chiar si in literatura romana, sunt frumoase si mereu ramai cu caeteva idei din aceste carti…:
    felicitari pentru blog….

  12. adrana spune:

    Hei eu am 21 de ani si la fel ca tie si mie imi plac cartile. Iubesc sa citesc, si pana acum am citit o multime de carti di toate genurile. Am diferite perioade in care citesc doar anumite genuri, dar imi plac toate. Si mama mea citeste mult si asemeni mamei tale si ea are biblioteca destul de plina, sunt carti pe care le-a cumparat cu greu in tinerete. Pot spune ca am luat microbul literaturii de la ea, asa ca in ultimii ani eu sunt cea care cumpara carti. Am si eu o intrebare, de scris ai scris si tu ceva, sau ai incercat? Mie imi place si sa scriu si am inceput cu poiezi, dar acum am trecut la povestioar. In cele din urma , ca sa nu te mai plictisesc, iti recomand cateva carti pe care eu le iubesc: Nobila casa de james clavel; ciclul de romane Floris de jackelin monsigni(floris dragostea mea, foris cavalerul SanctPetersburgului, frumoasa din luisiana si amantii de pe mississippi); si de l.j.Smith- the vampire diaries toate 6 cartile si inca cateva din alte serii, le gasesti pe net dk vrei. Ultimile sunt despre vampiri, se aseamana cu seria amurg foarte mult, dar sunt mai vechii, ele sunt sursa de inspiratie pt cartile lui S Meyer,ea a declarat.
    da-mi un mes dk mai vrei sa vb, eu as fi incantata, scuze pt eventualele greseli de scriere dar e cam tarz si eu scriu cu un ochii inchis de somn. DK veri ma gasesti pe hi5:iusy_stephan@yahoo.com

Lasă un răspuns

